Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her) - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)"

Tips en venn om "Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Høydepunkter fra #redseminar (last ned presentasjonene her)

Vi har samlet høydepunktene fra vårt første fullbookede Twitter-frokostseminar her! Det var masse folk og god stemning med boller og kaffe på morgenkvisten.

[viral-lock message=»Tweet for å laste ned Niall Horgan og Magnus Strømnes Bøes presentasjoner (når du har tweetet får du en nedlastningslink).» url=»http://redperformance.no/bloggen/twitter-hoydepunkter-fra-redseminar/»]

LAST NED PDF!

Ikke gå glipp av neste #redseminar – Meld deg på vårt nyhetsbrev her!

[/viral-lock]

 

#UnderstandingTwitter – Niall Horgan

Niall

Niall er Partner Manager for Europa og Africa, og holder til i Dublin.

 

Han beskriver Twitter med tre ord: «Live, Public, Conversational». Twitter gjenspeiler virkeligheten, ufiltrert og byr på dialog. I tillegg er det mobilt, som er «the new normal». Med 3,5 milliarder tweets hver uke hvordan vinner man øyeblikket? Man må vite hva som motiverer kundene:

«Self expression»

«Human Connection»

«Discover & Curiosity»

Ved å utnytte disse kan man planlegge det forutsigbare. Man kan se på mønstre og utnytte det! Ved å se på trenden om når folk tvitrer når de for eksempel er sultne, kan du som annonsør velge å være tilstede på disse tidspunktene og utnytte det.

 

Niall Horgan, Twitter

 

Samtidig handler Twitter om å tørre. Utnytt nyhetsbildet som for eksempel ved #bendgate, kallenavnet for iPhone 6 der telefonene bøyde seg når man satte seg med telefonen i lomma. #bendgate hadde over 500 000 «mentions» på Twitter. Her var det flere annonsører som utnyttet den pågående trenden, slik som KitKat:

screen-shot-2014-09-26-at-12-53-21-am

 

«Be brave Be spontaneous».

Klikk her for å retweete sitatet!

 

5 takeaways fra Niall Horgan:

 

Du kan lese våre fire tips til Twitter-annonsering her, og hvilke segmenteringsmuligheter du har her!

 

 

Hvilket innhold fungerer i sosiale medier – Magnus Strømnes Bøe 

Magnus Strømnes Bøe

Magnus er partner og Head of SEO i RED Performance

 

Deling i sosiale medier har en veldig mye høyere verdi i forhold til likes. Nettstedet Quartz (qz.com) bruker delinger som parametere for å vurdere innholdet.

Hvordan vet man hvilket innhold man skal bruke i sosiale medier? Ved å gjøre en delingsanalyse ved å se på punktene under vil det gi indikasjoner på hvor godt innholdet ditt er.

Egenanalyse

Konkurrentanalyse

Inspirasjon

Du kan bruke verktøyet sharedcount for å se hva som har blitt delt. Dette kan du få til ved å følge oppskriften under:

  1. Crawle nettsted
  2. Få ut en liste over alle sider
  3. Mat listen inn i SharedCount
  4. Importer data inn i Excel

 

Ta gjerne kontakt med Magnus her om du skulle ha noen spørsmål!

Case: Paint it black – Erik Holm

Erik Holm

 

Erik er vår nye Community Manager – ekspert som starter førstkommende mandag.

Han var så grei å dele et tidligere prisvinnende nordisk case for den svenske fotballklubben AIK. Han viste oss en film hvor man gjennom kreativitet og forståelse av plattformene kan få stor gjennomslagskraft uten store mediebudsjetter.

Den kan du se her!

 

Vi takker for en kjempefin morgen med gode foredragsholdere og håper vi sees på neste seminar!

 


 

Vi i RED Performance kan hjelpe deg om du vil starte med Twitter-annonsering, eller andre sosiale medier.

Ta kontakt med oss her.

 

Portrett av Therese Løyning Vu

Skrevet av Therese Løyning Vu

Therese jobber som rådgiver med alle aspekter av Performance Marketing. Hun har studert markedskommunikasjon på BI og har tidligere erfaring som Community Manager.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler