7 tips fra Facebook Performance Summit
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "7 tips fra Facebook Performance Summit"
  • 27 delinger

Tips en venn om "7 tips fra Facebook Performance Summit"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

7 tips fra Facebook Performance Summit

RED Performance var tilstede på Facebook sin første Performance Summit– konferanse i Norge. Det har tidligere vært en suksess i Dublin, og det ble en veldig bra dag i Oslo og! Vi har samlet 7 korte tips fra dagen som vi mener er viktig å ta med seg videre.

 

  1. Brand building eller Direct Response?

Ikke glem de ulike stegene i markedsføringstrakten. Skal annonseringen på Facebook tjene formålet om å bygge merkevaren, eller skal det gi en direkte respons? Sett grunnlaget og målet før du velger hvilket format, budgivning og målgruppen annonsen skal ha.

 

  1. Ditt eget bud har ingen påvirkning på prisen du faktisk betaler

Du betaler kun den verdien som er tapt for andre annonsører fordi du enten presser de ned, eller ut av auksjonen. Dersom annonsør 1 faller ned på plass 2, og annonsør 2 faller til plass 3, betaler den nye annonsøren på plass 1 den aggregerte verdien annonsør 2 og 3 taper ved å miste sine posisjoner.

 

  1. CPC = klikkerne

Når man velger budtypen cpc, blir annonsen optimalisert på målgruppen som mest sannsynlig vil klikke på annonsen = klikkerne. Det man ofte glemmer er at veldig mange ønsker å nå denne målgruppen og dermed vil prisen presses opp. Ikke glem at den faktiske målgruppen din ikke nødvendigvis trenger å være i det smale segmentet ”klikkerne” og vurder om du heller skal velge budtypen CPM.

 

  1. Custom Audience + CPM = <3

Custom Audience er eksisterende kunder som allerede kjenner til bedriften din. Når du skal målrette disse menneskene må du ikke begynne å optimalisere på personer som mest sannsynlig klikker på annonsen (CPC) eller gjør en handling på nettsiden(oCPM). Vi vet jo allerede at de er kunder og liker din bedrift så du må nå ALLE(CPM)!

 

  1. Ny Facebook-piksel

Facebook bytter nå ut alle enkelt-piksler til én samlet som du kan modifisere. Sørg for å enten oppdatere de du har, eller fra nå av kun benytte den nye.

 

  1. 80:20 regelen for testing

Facebook-annonsering krever veldig mye prøving og feiling for å finne ut hva som faktisk fungerer. Facebook lanserer også stadig nye produktoppdateringer. For å sikre et godt resultat og samtidig kunne teste, kan vi bruke 80:20 regelen. Bruk 80 % av budsjettet på det vi vet fungerer og det resterende 20% på å teste.

 

  1. Smartly.io og aitarget.com

Sjekk ut disse sidene! Det gjør bildeproduksjon og video langt mye enklere for spesielt ecommerce-aktører.

 

Facebook-konferansen var svært nyttig, og vi håper du også fikk med deg noen tips som du vil teste ut! Har du noen spørsmål, eller trenger hjelp med annonsering på Facebook – send meg gjerne en epost!

 

Portrett av Therese Løyning Vu

Skrevet av Therese Løyning Vu

Therese jobber som rådgiver med alle aspekter av Performance Marketing. Hun har studert markedskommunikasjon på BI og har tidligere erfaring som Community Manager.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler