Store forskjeller på Instagram-annonseringen - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Store forskjeller på Instagram-annonseringen"
  • 73 delinger

Tips en venn om "Store forskjeller på Instagram-annonseringen"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Store forskjeller på Instagram-annonseringen

Det er nå 10 dager siden Instagram lanserte muligheten for annonsering her i Norge. Vi i RED Gruppen var en av de første byråene på banen med annonsering i den populære SoMe-kanalen for våre kunder.

Skal man annonsere på Instagram gjør man det enten ved å booke en fast plassering, kalt «Marquee», eller kjøpe det på auksjon gjennom samme self-service plattform som Facebook.7x

Basert på de kampanjene vi har kjørt for våre kunder til nå, ser vi store forskjeller på de to variantene. Den mest dramatiske forskjellen er prisen. Kjøp av faste plasseringer har en CPM som er SYV ganger så høy som kjøp gjennom auksjon.

Selv om våre IG-kampanjer ikke er helt like, så er det store forskjeller på click rate (dobbelt så høy med standardannonsering), like rate (for hver like du får på marquee, får du 1 1/2 like med standardannonsering) og engasjement generelt.

Det er allment kjent at det er dyrere med reach block/marquee enn standardannonsering. Men vi har aldri sett så store forskjeller som på Instagram før.
Fordelen med reach block/marquee er at man sikrer seg annonseringsplass til en bestemt tid. Selv om dette er et nytt produkt var det forventet at det ble relativt høye priser gjennom auksjon grunnet mange kjøp av faste plasseringer. Men våre resultater viser at det er gode muligheter for annonsører som er tidlig ute til å nå gode resultater på kort sikt. Vi forventer (og det vil være naturlig) at prisene vil øke på auksjon når flere annonsører kommer på banen og konkurransen tilspisser seg.

Uansett så blir det spennende å følge videre med på utviklingen og vi gleder oss til å bruke Instagram-annonsering enda mer!

 

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler