Fire enkle tips til segmentering på Facebook
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Fire enkle tips til segmentering på Facebook"

Tips en venn om "Fire enkle tips til segmentering på Facebook"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Fire enkle tips til segmentering på Facebook

Det finnes stadig flere muligheter innenfor annonsering på Facebook. Denne uken gir vi deg fire tips til hvordan du kan få mer ut av Facebookannonseringen ved hjelp av segmentering.

 

Fire segmenteringsmuligheter:

Facebook_Targeting2

 

CRM – LISTE

Har du en liste over eksisterende kunder? Da kan du målrette mot disse på Facebook. Ved å laste opp listen i Facebook sitt self-service verktøy «Power Editor», får du muligheten til å blant annet ekskludere eksisterende kunder. Dette er en god mulighet for deg som har et abonnementsprodukt der du ikke ønsker å bruke penger på annonsering mot eksisterende kunder. CRM-listen kan også utnyttes andre veien: ønsker du oppsalg kan du enkelt nå også eksisterende kunder gjennom Facebook.

 

RETARGETING

Ved å implementere en piksel på nettsiden din kan du også målrette mot personer som har besøkt siden de siste 30 dagene. Dette viser seg ofte å gi ekstra gode resultater om det er en nettbutikk du annonserer for. Du kan på denne måten nå ut til de kundene som allerede har kjøpt og få de interessert i å kjøpe igjen. På en annen side kan du nå ut til de som har vært inne på siden din, men ikke kjøpt og spesifisere et spesielt budskap til disse som kanskje øker sjansen for at de går tilbake på nettsiden og gjennomfører et kjøp.

 

SPEILPUBLIKUM/LOOKALIKE AUDIENCES

Du kan også lage et speilpublikum av andre definerte målgrupper. Det kan enten være speilet av CRM- eller Besøkende-målgruppen. Du kan velge å segmentere på likhetstrekk eller rekkevidde. Rekkeviddens størrelse vil påvirke hvor lik målgruppen du velger vil være publikummet du sammenligner med.

 

OPTIMALISERE MÅLGRUPPER

Neste tips for å mer ut av Facebook annonseringen er å teste ulike målgrupper. Du har kanskje definert én målgruppe som eksempelvis kan være kvinner over 30 år, og én målgruppe som er menn over 30 år. Vet du hvilke av disse som fungerer best? Ved å dele målgruppen inn i flere segmenter kan du optimalisere mot aldersgruppen som gir best resultater. Fordelen med Facebook er at du raskt kan se hva som fungerer og ikke fungerer. Du kan også fordele budsjettet på egendefinerte målgrupper som nevnt ovenfor og endre fordelingen underveis.

 

 

Uten navn

 

Vil du optimalisere Facebookannonseringen din?

Det finnes med andre ord mange muligheter til hvordan man kan annonsere mot ulike målgrupper på Facebook. Hvis du gjør de rette grepene kan du få mer ut av budsjettet, samt fordele mer budjsett der du får best resultater. Facebook handler mye om å optimalisere, og prøve og feile for å til slutt finne strategien som gir best resultat for din bedrift. Vi i RED Performance kan hjelpe deg med strategi for hvordan du bør legge opp løpet for Facebook-annonsering, samt drifting og optimalisering av kampanjene. Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!

Portrett av Therese Løyning Vu

Skrevet av Therese Løyning Vu

Therese jobber som rådgiver med alle aspekter av Performance Marketing. Hun har studert markedskommunikasjon på BI og har tidligere erfaring som Community Manager.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler