Performance Marketing i 2012 - Vår Topp 10 - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Performance Marketing i 2012 – Vår Topp 10"

Tips en venn om "Performance Marketing i 2012 – Vår Topp 10"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Performance Marketing i 2012 – Vår Topp 10

Nå som Julen er rett rundt hjørnet og et nytt år venter i horisonten, kan vi ikke la være å skrive den obligatoriske «what’s next»-posten. 2011 har vært et spennende år for RED Performance med nye kolleger og kunder som gjør at vi presser oss selv til alltid å være i forkant av utviklingen, og 2012 ser ut til å bli et enda mer spennende år.

Topp 10 + 1 høydepunkter vi ser frem til i 2012:

1) Mobilstrategier blir alvor. iPhone og Android har virkelig akselerert viktigheten med å ha en mobilstrategi, og andelen søk på mobil er økende. Når også Facebook i 2012 lanserer annonsering for sine over 350 millioner mobile brukere, er det er ikke lenger nok å kun snakke om mobil; i 2012 må man virkelig handle for ikke å havne bakpå.

2) Twitter-annonsering. Twitter tester en ny annonseplattform rettet mot små og mellomstore bedrifter. Vi er nysgjerrige på hvilken funksjon den kommer til å fylle i kommunikasjonsmiksen.

3) Bedre demografisk data. Med introduksjonen av det sosiale nettverket Google+ får Google tilgang til mer demografisk data om innloggede brukere. Vi forventer oss at denne informasjonen kommer til å kunne brukes gjennom deres annonseplattform for bedre målrettet annonsering.

4) Mer innsikt fra Facebook-annonsering. Facebook er med sine 800 millioner brukere fortsatt en voksende kanal for display-annonsering. Vi forventer oss flere og bedre muligheter for å se innsikter fra annonsering på Facebook i året som kommer.

gammel-tv5) YouTube i Norge. YouTube ventes å komme i en offisiell norsk versjon i løpet av neste år. Dette innebærer større muligheter til å nå ut til spesifikke målgrupper på en veldig engasjerende plattform. Vår erfaring fra utlandet er at nettopp denne kanalen har vist seg å gi en veldig god avkastning. Dette blir spennende!

6) En raskere web. Hvor raskt en webside laster har alltid påvirket brukeropplevelsen og konverteringen. Den påvirker dog også din organiske rangering, og kvalitetspoeng for søkemotorannonsering. Dette gjør at flere fokuserer på å forkorte lastetiden for sine nettsider.

7) Mer søk. I takt med at markedet modnes og annonsører observerer bra resulatater, øker også budsjettene innen betalt søk som kanal. Da vi som byrå ikke tar noen tradisjonell kommisjon på annonseomsetningen har vi ingen økonomisk motivasjon for økte budsjetter. Istedenfor gir vi råd om budsjettnivåer som gir optimal avkastning. Større budsjetter innebærer at vi kan teste flere taktikker og veier til suksess.

8) Et større fagmiljø. Vi forventer oss økt konkurranse på markedet, da flere etablerer seg i Norge, og lokale aktører vokser. Dette gjør at vår jobb både blir mer spennende og utfordrende, men da har vi det også mest moro.

9) Nye partnere. Siden juni har vi rukket å arbeide med et 50-talls ulike bedrifter innen performance-basert markedsføring. Noe av sjarmen med å arbeide i et byråmiljø er akkurat det å sette seg inn i nye bransjer og forretningsmodeller. Vi gleder oss utrolig mye til alle spennende møter i 2012.

10) Fokus på flerkanalsanalyse. Vi regner med å bli flinkere til å benytte flerkanalsanalyse for å bedre forstå verdien av de performance-kanalene vi arbeider med, og samspillet med den øvrige mediamiksen. Med utvidede funksjoner i for eksempel Google Analytics er funksjonaliteten allerede tilgjengelig for de aller fleste, men utfordringen er fortsatt å tolke informasjonen for å informere om strategi og taktikk.

+1) Mer krevende kunder. Som et resultat av at markedet vokser, budsjettene øker, og konkurransen blir intensivert, forventer vi oss også at våre kunder stiller høyere krav til oss som leverandør. Vi skal være proaktive, innovative og motivere dere til bedre resultater. Vi er klar over utfordringen, ydmyke over oppgaven, og takknemlige for den tilliten vi har fått i 2011. Vi sees i 2012!

high-five

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler