Tips fra "Norway on Instagram"
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»"
  • 74 delinger

Tips en venn om "Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Fem viktige tips fra «Norway on Instagram»

Igår besøkte vi Instagram sitt event ”Norway on Instagram”. Det var mye fokus på hvordan folk bruker Instagram i hverdagen og hvordan man annonserer best mulig. I denne bloggposten deler vi noen av tipsene vi fikk.

OnePiece SoMe-kalkulator

OnePiece har i USA lansert en helt egen ”SoMe-kalkulator”. Denne kalkulatoren beregner hvor mye rabatt du får etter hvor mange fans du har. Flere fans = større rabatt. For hver 500. følger får du $1 i rabatt. Genialt! Du kan lese mer på Dailymail.co.uk
OnePiece New York
One Piece på IG: https://instagram.com/onepiece

Kreativ branding med origami

Et vanlig bilde av en sjokolade kan være kjedelig å se på. Derfor lager den engelske sjokoladeprodusenten Cadbury veldig lekne bilder til sine brandingannonser:
cadburyuk
Cadbury på IG: https://instagram.com/cadburyuk

Video uten lyd

De aller fleste ser ikke videoene på Instagram med lyd. Derfor er det veldig viktig å tilpasse filmene slik at de fungerer minst like bra uten lyd som med.
To eksempler fra Magnum UK:

Magnumgif   Magnumgif2
Magnum UK på IG: https://instagram.com/magnumuk

Bruk minst mulig tekst i bildet

Tenk slik: Facebook er en nyhetsavis mens Instagram er et inspirasjonsmagasin. Brukerne besøker ikke Instagram for å lese om nyheter. Det er en mye bedre og viktigere kanal for branding.

Endringer på Facebook-pages

Den store forskjellen fra en bedriftside på IG og FB er at brukere aktivt går inn på en Instagram-side for å se etter flere bilder. På Facebook er det nesten ingen som går inn på en bedriftsside for å se mer. Derfor bør man ikke legge for mye fokus og tid på å bytte for eksempel coverbilde hver uke på Instagram.

Dette er dog noe Facebook skal forbedre/forandre og skal ifølge Alastair Cotterill lanseres om ikke lenge. Det blir virkelig spennende å se hvordan Facebook skal få oss brukere til å besøke bedriftsider oftere.

 

Trenger du hjelp med kampanjer/kreative idéer/annonsering på Instagram?

Kontakt oss!

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler