Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016 - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016"
  • 117 delinger

Tips en venn om "Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016

RED Performance vant Bing Ads Agency of the Year 2016

Bing har kåret årets Nordic Bing Ads Agency of the Year 2016 og vi er stolte av å fortelle at RED Performance vant! Vi har gjort en rekke tiltak for våre kunder for å forbedre prestasjonen til kundene våre i Bing og har sett utrolig gode resultater. Tiltakene har ført til en en økning på opptil 70 % i klikkrate og lavere klikkpris for mange av våre kunder. Få våre beste Bing-tips nederst i saken!

Derfor bør du annonsere på Bing

Mange velger å ikke annonsere på Bing fordi de mener det gir for lavt volum, men det gjennomføres faktisk i gjennomsnitt 13 millioner søk i måneden i Norge. Disse søkene gjøres av 1 million unike brukere. For mange av våre kunder leverer vi svært gode resultater på Bing. Vår erfaring er at man opplever en langt høyere konverteringsrate og en lavere kostnad per konvertering enn i AdWords. Videre når man ut til brukere som man ikke nødvendigvis treffer på Google.

– Undervurdert kanal

Leder for betalte medier i RED Performance, Christoffer Haugen, er svært fornøyd med hvordan Bing leverer for våre kunder. «Bing er helt klart en undervurdert kanal. For noen av våre kunder står Bing for opptil 20 % av omsetningen fra betalt søk», forteller han. Videre understreker han hvor fort man kan komme i gang med annonsering på Bing. «Det er enkelt å starte med Bing-annonsering. De har lagt til rette for at man kan importere oppsettet fra AdWords med kun noen få tastetrykk.»

80 % trafikk fra PC

Mens vi ser en ekspansiv økning i mobiltrafikk i Google-søk (hvor over 50 % av trafikken nå kommer fra mobil), ser situasjonen annerledes ut for Bing. I Norge kommer kommer kun 13 % av trafikken fra mobil. Dette har nok en sammenheng med at Bing har en eldre demografisk sammensetning samt at bruken av Bing skyldes at søkemotoren er forhåndsinstallert på noen nettlesere på PC. Under vises en oversikt over den demografiske profilen til Bing-brukerne:

Skjermbilde 2016-06-13 kl. 09.35.44

Våre beste Bing-tips

1. Vær der!

For mange vil det viktigste bare være å komme i gang med Bing-annonsering. Bing har i gjennomsnitt 400 % høyere ROAS enn andre søkemotorer, så det kan være mye å hente for mange.

2. Oppdater Bing-kontoen jevnlig

Når Bing-kontoen lages, laster mange opp AdWords-kontoen og lar det bli med det. I mellomtiden blir AdWords-kontoen stadig utviklet med nye kampanjer og annonser uten at dette blir lagt over i Bing. Ha en jevnlig rutine på oppdateringer i Bing, så sikrer du at kontoen er up to date.

3. Bruk annonseutvidelser

I tillegg til annonseutvidelsene som importeres fra AdWords, har Bing en egen annonseutvidelse hvor man kan bruke bilder i søket. Dette har vi implementert for alle kundene våre med stort hell. Mange kunder har opplevd en vesentlig økning i klikkrate etter implementeringen. Vi er ikke overrasket, for det gjør at annonsen skiller seg vesentlig ut:

Bing Ads image extension

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Skru på auto-tagging

Ved å skru på auto-tagging vil du kunne spore resultatene fra Bing i Google Analytics. På denne måten kan du enkelt sammenligne resultater og optimalisere kontoen.

 

Trenger du hjelp med å komme i gang med Bing-annonseringen? Vi hjelper deg! Ta kontakt på henriette@redperformance.no eller bruk kontaktskjema til høyre.

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler