Movember is here! - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Movember is here!"

Tips en venn om "Movember is here!"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Movember is here!

RED Performance er klare for Movember. Navnet leker med måneden november og den engelske forkortelsen for moustache – mo. Det som startet i Australia i 2003, med formål om å øke bevisstheten rundt menns helse og prostatakreft, har i løpet av få år blitt en internasjonal årlig kampanje i nettopp, november. 

I år har altså kampanjen offisielt kommet til Norge. Mannens oppgave er å være en vandrende, snakkende reklameplakat gjennom 30 dager, for å øke bevisstheten gjennom sine handlinger og ved å fremme private og offentlige samtaler rundt ofte oversette temaer som berører menns helse. Dette er en viktig bevisstgjøring om man ser på fakta om prostatakreft i Norge:

– Gjennomsnittlig dør det daglig 3 menn av prostatakreft i Norge
– Prostatakreft er den vanligste kreftformen blant norske menn
– I Norge får 4299 menn diagnosen i året. Det er et gjennomsnitt på 12 om dagen
– 1 av 8 menn i Norge får prostatakreft
– 29804 menn i Norge lever med prostatakreft
– 1048 menn i Norge dør hvert år av prostatakreft

I anledning Movember stiller samtlige i RED Performance nybarberte på jobb den 1. november, med klare mål om å gro og stelle pent med barteveksten i en måned. Men aller viktigst, for å øke bevissthet rundt, og samle inn penger til sakens formål. I kampanjeperioden velger vi også å justere varemerket vårt til en mer passende versjon.

red-performo

 

Ønsker du (og det gjør du selvfølgelig) å donere penger til en av oss i RED Performo, kan du besøke våre respektive profiler på Movember sine sider. Her vil vi også oppdatere med bilder etter hvert som bartepryden vokser og befester sin posisjon på overleppen.

Støtt Movember og donér penger til en god sak

 

Vi ønsker å sende en klar oppfordring til samtlige menn der ute, men spesifikt også til SEM-bransjen om å stille opp og avse overleppen i en måned for en god og viktig sak.

[social show_fb=»true» show_google=»true» show_twitter=»true» show_linkedin=»true» counter=»right»]

 

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler