Instagram-annonsering: oppdateringer! - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Instagram-annonsering: oppdateringer!"
  • 79 delinger

Tips en venn om "Instagram-annonsering: oppdateringer!"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Instagram-annonsering: oppdateringer!

Alle venter i spenning på når Instagram-annonseringen blir lansert i Norge. Vi har tidligere blogget om de ulike formatene som åtte utvalgte land har fått lov til å prøve. Nå deler Instagram innsikt og enda flere nyheter!

Økt gjenkjennelse av annonsen

Det har vært over 475 Instagram-kampanjer som er målt globalt med Nielsen Brand Effect. Det viser seg at sponsede innlegg på Instagram ga en 2,9 ganger høyere gjenkjennelse av annonsene enn Nielsens normer for online-annonsering. Ben & Jerry’s hadde en Instagram-kampanje over åtte dager med fire bilder, da de skulle lansere en ny smak.

Kampanjen hadde en rekkevidde på 9,8 millioner brukere og 17 % ble oppmerksom på den nye smaken. I tillegg til å bygge kjennskap til smaken, førte kampanjen til en 33 ganger så høy gjenkjennelse av annonsene til Ben & Jerry’s.

Ny funksjon

Instagram testet ulike annonsemodeller i over et år for å finne løsningen som er mest brukervennlig. De ønsket å gjøre annonseformatene mest mulig slagkraftige for å fortelle en dypere historie, samt gjøre det mulig å bruke lenker slik at brukerne kan lese mer. Instagram lanserer nå flere ”call to action”- knapper som muliggjør direkte interaksjon med annonsørens innhold.

 

Formater

Bruker Facebook for bedre målretting

Tidligere har Instagram fått pepper for at det betalte innholdet var irrelevant for brukeren. Derfor har de nå fått hjelp fra moder-selskapet Facebook. Med dette samarbeidet kan annonsører målrette brukere på Instagram basert på demografi, interesser, samt informasjon bedrifter har om sine kunder.

 

«People come to Instagram to follow their passions, from travel and fashion to cars and entertainment. They want to see ads that reflect the things they care about»

 

Instagram ønsker å utnytte det beste av Facebook sin infrastruktur for å kjøpe, administrere og måle suksess av annonsene. De starter med å åpne et Instagram annonse-API for utvalgte Facebook Marketing Partners-byråer, og planlegger å ekspandere globalt gjennom året.

Jeg gleder meg til disse mulighetene blir tilgjengelige i Norge, og tror de nye funksjonene vil bidra til et bedre annonseformat og høyere relevans for brukeren.

Les mer om Instagram sin oppdatering.

Portrett av Therese Løyning Vu

Skrevet av Therese Løyning Vu

Therese jobber som rådgiver med alle aspekter av Performance Marketing. Hun har studert markedskommunikasjon på BI og har tidligere erfaring som Community Manager.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler