Google Search plus Your World - Personlig Søk - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Google Search plus Your World – Personlig Søk"

Tips en venn om "Google Search plus Your World – Personlig Søk"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Google Search plus Your World – Personlig Søk

Nylig kom nyheten om at Google lanserer Search plus Your World. Vi skal se nærmere på hva dette medfører for deg som bruker og hva markedsførere bør tenke på.

Tidligere fortalte vi om hvordan det gir mindre innsikt  av organisk søk med sikrere Google søk og hvordan søk stadig blir mer tilpasset individet. Som vi da nevnte gjelder dette brukere som er logget inn i et Google-produkt mens de søker, da søk blir tilpasset ut i fra søkerens historikk.

Search plus Your World er nytt ledd i å personliggjøre dine søk i større grad ved at de inkluderer Google+ i søk. Denne tjenesten vil integreres i den vanlige søkemotoren i tiden som kommer.

Uten å være en innlogget bruker av Google+ vil du ikke merke den store forskjellen. Google søk vil gi deg relevante treff fra deres Google+, men uten personlige referanser utover søket du benytter.

Eksempelvis kan vi se av bildet under, hvor vi benyttet «movie» som søketerm, hvordan Google søk nå anbefaler relevante treff fra Google+ til høyre fra organiske treff, hvor Google AdWords lå tidligere. Disse er nå flyttet ned under organiske treff. Det bør nevnes at Google søk fortsatt vil inkludere et utvalg av Google AdWords i topplinjene, der det er relevant.

google-search-plus-your-world-300x154

 

Som innlogget bruker i Google+ vil Search plus Your World integrere personlige treff fra Google+ i resultatfeltet. Dette kan komme som en overraskelse for noen,  men det er bør nevnes at disse treffene er unike for hver enkelt bruker. Eksempelvis vil ikke person A få de samme personlige treffene som person B, da deres Google+ konto som er utgangspunktet for disse treffene er unik.

Personlige treff vil merkes med et lite ikon av en person til venstre for overskriften for det relevante søketreffet, for å skille disse fra ordinære treff.

For et nærmere innblikk i den nye surfehverdagen i Google Search plus Your World kan du ta en titt på deres egen promoteringsvideo under.

httpv://www.youtube.com/watch?v=8Z9TTBxarbs

Hvordan påvirker dette online marketing?

Denne funksjonen er pr i dag lansert med begrenset tilgang. Det er derfor for tidlig å si eksakt hvordan det vil påvirke forbrukeratferd og resultat. Vi kan uansett med sikkerhet si at om du ikke har Google+ side for din bedrift eller for deg som individ, er det på høy tid å skaffe en.

Google sitt fokus på den såkalte sosiale grafen (hvordan brukere er koblet mot hverandre) med Google+ i sentrum, gjør at det er enda viktigere å jobbe integrert men annen markedsaktivitet for å maksimere den sosiale effekten og dermed påvirke organisk rangering.

Show personal results vs. hide personal results er en mulighet Google søk nå gir brukeren som er innlogget i Google+ ved søk. Google har valgt å plassere to knapper oppe til høyre over søkeresultatene, hvor man enkelt kan navigere mellom disse.

Show personal results vil gi deg personlige treff fra Google+ integrert i dine søkeresultater, mens hide personal results vil ekskludere personlige treff slik vi kjenner det fra tidligere.

Hvordan fungerer Google?

Google søkemotor indekserer nettsider etter relevant informasjon som gir deg relevante treff ut i fra dine søkeord. Dette ved hjelp av en sammensatt algoritme. Google er pr i dag den søkemotoren med størst database av nettsider som indekseres kontinuerlig for å gi deg mest mulig relevant treff ved et søk.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler