Google øker antall annonser i toppen - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Google øker antall annonser i toppen"
  • 52 delinger

Tips en venn om "Google øker antall annonser i toppen"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Google øker antall annonser i toppen

Google tester nå å øke antallet topp-annonser fra tre til fire. Dette betyr at AdWords-resultatet dytter det organiske resultatet ytterligere ned en posisjon.

Her ser vi hvordan denne testen ble trigget, forrige uke, på søket «kredittkort» på Google i Norge.

kredittkort-google-norge

Uten å ha gjennomført en analyse, antar vi at dette innebærer at AdWords får en større andel av totalt antall klikk, som igjen fører til at organisk søk får en lavere andel.

Vi har ikke fått opp testen med fire annonser i toppen av søkeresultatet når vi gjør nye søk, så det ser ut til å være en svært begrenset test. Det har kommet rapporter på at lignende tester kjøres i USA og Tyskland. Som alltid når det gjelder slike tester gjenstår det å se om det rulles ut til alle og blir en permanent løsning.

Hva betyr dette, potensielt, for din strategi på søk i 2016 og hvordan du balanserer innsatsen mellom betalt- og organisk søk? 

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler