Optimaliser din egen e-post-etikette med Smarte emnefelt
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Optimaliser hverdagen med gode emnefelt"

Tips en venn om "Optimaliser hverdagen med gode emnefelt"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Optimaliser hverdagen med gode emnefelt

Jeg behandler ca 100-200 e-poster hver dag, mesteparten av dialogen på jobb er i skriftlig form. Jeg jobber også i en evig kamp om å holde innboksen ren og ryddig, men skjønner at den fighten er tøff å vinne.

 

Men jeg ber på mine knær – gjør livet lett for alle ved å skrive gode emnefelt!

 

Eksempler på Dårlige Emnefelt:

Dårlige emnefelt: Spørsmål
«Spørsmål» som emnefelt er ikke særlig effektiv kommunikasjon.

 

Dårlig emnefelt: Haster

Ai ai ai, her yter jeg dårlig e-postetikette overfor min gode kollega Benedicte.
Smekk til meg selv!

 

Dårlig emnefelt: Uten emne

Uten emne er kanskje det verste… Bruk emnefeltet til noe i det minste!

 

Felles for disse 3 eksemplene er at du må åpne e-posten for å kunne se om det faktisk haster og ikke minst finne ut hva det gjelder. I en travel hverdag er det viktig å kunne kjapt prioritere.

 

For å finne frem til e-poster om en sak er også slike emnefelt ganske vanskelige. Internsøk er mye lettere med gode deskriptive emnefelt.

 

Min gode kollega Joakim Sand i RED Media Consulting har denne metoden for å skrive emnefelt:

Kunde | Kampanje/Prosjekt | Utfordring/tema

For eksempel:

Drømmekunden | Superprosjektet | Definere mikrokonverteringer som konverteringsmål i Google Analytics

Super kommunikasjon, som gjør det lett å effektivt lese innboksen og prioritere dialog.

 

Ja, det tar litt lenger tid i hverdagen, men det øker effektiviteten for de rundt deg, og gjør du det gjennomgående skaper du nye disipler som følger skikken med rasende effektive emnefelt.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus har over ti års erfaring fra søkemotormarkedsføring og regnes som en av landets mest kunnskapsrike på området. Han er faglig ansvarlig for søkemotoroptimalisering og sørger for at våre kunder oppnår maksimale resultater fra organisk søk.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler