Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks"
  • 3 delinger

Tips en venn om "Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Gjesteblogging straffet av Google som SEO-juks

Gjesteblogging på myblogguest.com
Bilde: seosmarty

Mandag 18. mars 2014 ble det kjent at Google hadde straffet at et større nettsted som tilbyr gjesteblogging for forsøk på SEO-juks.

Nettstedet tillot ikke brukere å bruke nofollow-parameteret på lenker. I praksis betyr dette at dersom man lenker til sin egen side og det da kan bli tolket som om man meler sin egen kake, så fikk man ingen mulighet til å opptre redelig ved å unnlate å få lenkejuice.

Matt Cutts om gjesteblogging som SEO-juks

Matt Cutts sier at et det å gjesteblogge er i seg selv ikke et problem, men når det utelukkende er for å bygge lenker og når man i tillegg tar betalt for det strider det med Googles retningslinjer og man kan forvente å bli straffet for det.

Konsekvensen Myblogguest.com fikk for dette er blant annet at de ikke lenger er synlige på eget brand i Google.

Det spekuleres også i om dette kan straffe de som har brukt nettverket, ut over det at effekt fra lenker derfra vil frafalle.

Læring opp mot egen SEO-strategi:

Gjesteblogging er fortsatt en strategi vel verdt å bruke, men det bør gjennomføres med varsomhet og ut i fra et prinsipp om det er for å bidra med verdifullt innhold – ikke for å utelukkende bygge lenker.

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus har over ti års erfaring fra søkemotormarkedsføring og regnes som en av landets mest kunnskapsrike på området. Han er faglig ansvarlig for søkemotoroptimalisering og sørger for at våre kunder oppnår maksimale resultater fra organisk søk.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler