Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014"
  • 3 delinger

Tips en venn om "Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Høydepunkter fra eHandelsdagen 2014

eHandelsdagen 2014Gikk du glipp av eHandelsdagen 2014 eller glemte du notatpad’en hjemme?
Ingen fare!

 

Jeg har laget en oppsummering av hovedforedragene og helt i bunnen finner du en liste over punkter fra miniforedragene som jeg fikk ned på papir.

 

Har jeg glemt å ta med noe viktig?

Tweet til meg eller send meg en e-post på therese@redperformance.no

Innholdstrategi og SEO for nettbutikker 

Ved Magnus Strømnes Bøe

Magnus Strømnes Bøe

Magnus er partner og Head of SEO i RED Performance

Lag innhold som løser problemer som er relevante for din merkevare

Montér er godt synlig på «bygge terrasse» selv om det de selger er «terrassebord».

Delbart innhold er godt innhold

Qz.com publiserer ikke innhold som har er lengde mellom 500 og 800 ord da de har funnet ut at dette ikke blir delt.For Qz.com fungerer veldig kort og aktuelt innhold og lange dyptpløyende artikler. Finn ut hvilket innhold som fungerer for deg og hva som blir delt i din bransje og ta lærdom av det!

Plasser innholdet ditt også utenfor nettstedet ditt

På den måten er det mye lettere å få eksponert deg og det du tilbyr overfor de som ikke kjenner deg. I tillegg er det lettere å få lenker og omtale på den måten, noe som Google vektlegger. Innhold utenfor nettstedet ditt gjør deg mer synlig i organisk søk

Drit i konverteringsraten, så lenge omsetning og trafikk vokser betyr det bare at du får nye brukere

Klikk her for å legge sitatet ut på Twitter

 

De siste trendene innen konverteringsoptimalisering

Ved Mogens Møller

Mogens Møller

 

Mogens driver sitt eget selskap i Danmark og er spesialist i konverteringsrateoptimalisering.

De fleste nettbutikker er ordremottakere

Dette er ikke godt nok i 2014. Nettbutikker må være selgere og rådgive kundene og lede til kjøp

Vis gode produktbilder

Gjerne så mange som mulig. Det øker konverteringsraten (eBay økte konverteringen med 7% ved å bruke to produktbilder i stedet for ett). Bruk overlay i videoannonser («shop this item» overlay for et klesmerke)

Bruk filtre på mobile enheter

Ellers forsvinner kundene raskt. Man ønsker ikke å bla gjennom en lang liste på mobil. Gjør søk like enkelt på mobil som på data

Pop-ups er ikke farlige

Hvis de brukes intelligent og med omtanke. Case: Pop-up førte til 591 % flere påmeldinger til nyhetsbrev

25 % forlater nettsiden dersom lastetiden er på 4 sekunder eller mer!

Klikk her for å tweete sitatet

Bruk av Facebook for salg i nettbutikker

Ved Mats Lyngstad

Mats Lyngstad
Mats jobber med Facebook i Venture Factory.

Mats Lyngstad snakket om hvordan man kan selge med Facebook og lykkes. Først og fremst må annonsører optimere annonser og innlegg for News-Feed og ikke selve siden. Det er kun et fåtall som besøker den! Du må designe historier for newsfeed. Ved å bruke egendefinert publikum fra din egen database og speilpublikum kan du nå eksisterende kunder eller kunder som likner de.

For å lykkes med eHandel på Facebook – kort oppsummert:

 Test -> Analyser -> Juster = repeter!

Klikk her for å tweete sitatet

Enhanced eCommerce i Google Analytics

Ved Eivind Savio

Eivind Savio

Eivind er fagansvarlig for webanalyse i Metronet

Enhanced Ecommerce er en kioskvelter innen nettbutikkanalyse, og gir deg muligheten til å analysere og optimalisere hele kundereisen i nettbutikken.
Ved hjelp av Enhanced Ecommerce kan man analysere:

Close the loop med remarketing, det er mye mer tilgjengelig med Enhanced Ecommerce.

Grafer som går opp er VAKKERT!

Klikk her for å tweete sitatet

Hvordan lykkes med ehandel?

Ved Karl Philip Lund

kp

Karl Philip er eier av og driver selskapet Kingspoint.

Hvilket bord skal du sitte på for å lykkes med eHandel?
I poker er det viktigste at du setter deg på det riktige bordet. Det samme kan sies om ehandel, det er omå gjøre å velge riktig bord her også. Karl Philip definerer tre konkrete tiltak for nettbutikker for å øke salg:

SEO, SEM, CRO eller RTB? Gå for BKO – BankKontoOptimalisering!

Klikk her for å tweete sitatet

Høydepunkter fra miniforedragene:

eHandelsdagen var utrolig nyttig og godt gjennomført.

Med en strålende konferansier i Hans-Petter Nygård Hansen, dyktige foredragsholdere og topp oppvartning ble det en svært lærerik og vellykket dag!

Bra jobba Inevo og Kenneth Dreyer!

Portrett av Therese Løyning Vu

Skrevet av Therese Løyning Vu

Therese jobber som rådgiver med alle aspekter av Performance Marketing. Hun har studert markedskommunikasjon på BI og har tidligere erfaring som Community Manager.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler