E-postmarkedsføring og velkomstbrev - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "E-postmarkedsføring og velkomstbrev"
  • 34 delinger

Tips en venn om "E-postmarkedsføring og velkomstbrev"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

E-postmarkedsføring og velkomstbrev

 

welcome-emails-are-the-welcome-mat-of-email-marketing-300x199

 

 

Noen har vært inne og meldt seg på deres nyhetsbrev, de har hatt dere i tankene, og tatt seg tid til å legge igjen sin informasjon, slik at dere kan kommunisere til dem via e-post. Hvorfor vente til neste planlagte nyhetsbrev for å kommunisere med dem?

Velkomstmailene er en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp.

Et velkomstbrev, eller en velkomstflow gir en unik mulighet til å nå ut til kunden mens de har dere friskt i minne. Denne typen brev gir en meget høy åpningsrate sammenlignet med vanlige utsendelser, utnytt dette.

 

Det er mange fordeler og muligheter med et velkomstløp:

1. Styr kundens forventninger

Kommunisere hva kunden kan forvente seg videre av sitt abonnement. Hvor ofte og hva vil dere sende dem videre? Hvilke fordeler får de av å være abonnent?

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

2. Innhent viktig informasjon for videre segmentering

En mulighet for å innhente ytterligere informasjon på mottakeren, for å sende mer tilpasset og relevant innhold i fremtiden

 

3. Informer om andre kanaler

Bruk muligheten til å informere mottakeren om andre måter å følge/kommunisere med dere. (Facebook, blogg, Youtube etc.)

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

4. Salg

Gi nye mottakere et godt tilbud på en vare/tjeneste. Et lite velkomsttilbud som takk for at de ble abonnent.

 

5. Understrek «Selling points» 

Bruk anledningen til å skryte litt av dere selv. Fortell og understrek hva dere er gode på, og hvordan dette tilgodekommer mottakeren. Her er det viktig å ikke bare skryte for å skryte,men understreke hvordan dette kommer mottaker tilgode.

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

Eksempel fra Proteinfabrikkens velkomstprogram

 

 

Å flette alle disse elementene sammen kan bli mye i en enkel velkomstmail, og det kan derfor være en god ide å sette opp et velkomstløp på f.eks 3 mailer. Første mailen kan gå ut umiddelbart ved påmelding, mens de neste mailene kommer etter x antall dager.

 

En nylig undersøkelse fra Return Path viser også at nye mottakere som åpner og leser en eller flere velkomstmail, oftere åpner og handler i de vanlige nyhetsbrevene senere, enn de som ikke har åpnet en velkomsmail.

 

velkomsttall

 

Med disse tallene i minnet, er velkomstmailen, eller velkomstmailene en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp. Ikke la disse mulighetene glippe ved å bare sende en kjedelig tekstbekreftelse, eller ingenting i det hele tatt.

De fleste programmer for e-postmarkedsføring gir muligheten til å sette opp automatiske velkomstbrev, eller velkomstløp.

 

Trenger din bedrift hjelp med;

ta kontakt med oss i RED Performance

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler