Du trenger mindre innhold, ikke mer
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Du trenger mindre innhold, ikke mer"
  • 61 delinger

Tips en venn om "Du trenger mindre innhold, ikke mer"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Du trenger mindre innhold, ikke mer

Vi har tidligere skrevet om hvordan hele 86% av det som publiseres nesten ikke leses, og dermed har vårt råd i disse content marketing tidene vært «cut the crap!» gjennom en solid metodikk for å skape relevant innhold.

En ny undersøkelse har analysert 200 millioner nettsider og belyser problemet med at 29% av nettstedene har duplikat innhold. Dette betyr at ved en tidligere anledning er det blitt publisert samme innhold på flere steder.

Dette får potensielt to alvorlige konsekvenser:

Det finns selvfølgelig legetime årsaker til å ønske å krysspublisere innhold, men vår erfaring fra utallige prosjekter i diverse bransjer,  tilsier at duplikat innhold for de aller fleste er et symptom på manglende kontroll.

Det gyllende mantraet om å «skape det for brukeren, og ikke for Google» gjelder som alltid, men som nettstedseier må vi være tydelige ovenfor Google om hvordan dette bør håndteres for å ikke tape posisjon.

Har du kontroll på hvordan du håndterer duplikat innhold fra et bruker- og markedsføringsperspektiv?

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler