Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig"

Tips en venn om "Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Derfor er ikke de 5 første sekundene på YouTube like viktig

Player ButtonDu har sikkert hørt det før: Annonserer du på YouTube har du bare 5 sekunder på å overbevise seerne om at de burde fortsette å se på videoen. Vel, dette er en modifisert sannhet.

 

To annonseformater

På YouTube er det hovedsaklig to forskjellige måter å annonsere på:

 

5-sekunders regelen gjelder kun for In-Stream formatet der annonsen vises før, under, eller etter en video på YouTube. Og det er her det er viktig å overbevise seerne om å ikke skippe annonsen din etter 5 sekunder.

 

Velger du In-display formatet kan du glemme 5-sekunders regelen, for dette er annonser som vises ved siden av andre videoer i søkeresultatet på YouTube. Her kan du ha lengre videoer som forklarer mer om produktet eller bedriften din uten å tenke for mye på de første 5 sekundene.

 

Øk seertallene

Videoen burde selvfølgelig fortsatt være relevant og interessant, men seerne har tross alt valgt å klikke på videoen for å se den, så de 5 første sekundene er ikke lenger like kritiske. Det er imidlertid noen småting man burde tenke på for å øke seertallene:

 

Kombiner formatene

Et lurt triks er å bruke begge formatene når man annonserer på YouTube. Bruk In-display for videoer som er rundt 90 sekunder lange og som gir så mye informasjon som mulig. Kort denne videoen ned til 30 sekunder, pass på at de første 5 sekundene er veldig overbevisende, og kjør den som In-Stream video.

Portrett av Magnus Olsen

Skrevet av Magnus Olsen

Magnus har en master i strategisk markedsføringsledelse fra BI og jobber med optimalisering av kundeaktiviteter i alle kanaler.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler