Yngre klikker mer på organisk framfor betalt søk - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Yngre klikker mer på organisk framfor betalt søk"
  • 31 delinger

Tips en venn om "Yngre klikker mer på organisk framfor betalt søk"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Yngre klikker mer på organisk framfor betalt søk

Visste du at det er forskjell på hvem som klikker på søkeords-annonser sammenlignet med organiske resultater? I følge tidligere rapporter, som vi kan bekrefte med egne analyser, preferer yngre brukere organiske resultater mens eldre i større grad klikker på AdWords-annonser. I alle fall om man ser på desktop-søk.

Demografi i Google AdWords

Grafen illustrerer hvordan klikkene fordeler seg per kanal basert på aldersgruppe

På mobil er ikke denne forskjellen like stor, faktisk neste ubetydelig i følge våre analyser. Det har nok også sammenheng med at man nå får opptil tre betalte annonser, som resulterer i at man ser lite eller ingenting av organiske resultater uten å skrolle.

Våre analyser er ikke representativ for hele søke-markedet og vi forventer også at det er ulikheter fra nettsted til nettsted. Det første steget er at du selv finner ut hvordan ditt søk presterer. Det andre steget er å finne ut hvordan påvirker dette din søkestrategi?

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler