Debatt: Emoji i markedsføring ????
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Debatt: Emoji i markedsføring ????"
  • 42 delinger

Tips en venn om "Debatt: Emoji i markedsføring ????"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Debatt: Emoji i markedsføring ????

Emoji i markedsføring? Ja eller nei? Til og med her på kontoret har vi helt forskjellige meninger om dette. Derfor deler vi med oss av en «debatt» mellom betalte medier-spesialist Henrik Nygård og leder betalte medier-spesialist Alexander Tøgard.

Først: Hva synes du generellt om emojis? Bruker du det selv?

Alexander ????: – Jeg synes det hører hjemme i personlig kommunikasjon, slik som SMS og sosiale medier. Bedrifter som kommuniserer med forbrukere bør være forsiktig med bruken for ikke å virke uprofesjonelle. Men ja, jeg bruker det med venner og familie, og til en viss grad kolleger jeg har en god tone med.

Henrik ????: – Emoji er en fin måte å kommunisere på, man kan da gi et ekstra uttrykk i beskjeder og meldinger. 

Det er nå mulig å bruke emojis på Google, hva synes du om det?

Alexander ????: – Det er ikke et steg i riktig retning. Google sine søkeresultater bør ikke diskriminere de som ikke har tid, kunnskap eller ressurser til å legge inn slikt unødvendig fjas på alle nettsidene deres. Dessuten gir dette ingen ekstra verdi for brukeren, og blir kun en gimmick for å få flere klikk. Det er ikke i tråd med hva Google står for, og jeg forventer at dette forsvinner ganske snart. Jeg er veldig overrasket over at det fremdeles er mulig, faktisk. Fy på deg, Google!

Henrik ????: – I praksis superkul funksjon, i teorien mindre kul. Er man en innovatør i markedet kan man bruke emoji positivt for å skille seg ut fra konkurrerende bedrifter, i en hard konkurranse i søkemotorene (om dette passer bedriftens image). Dette vil bli fjernet av Google i nær fremtid av åpenbare grunner, men er man tidlig ute kan man dra nytte av dette for differensiering.

Emojis på Google

Emojis på Google

Hva blir konsekvensen hvis dette blir noe mange andre gjør?

Alexander ????: – Rotete søkeresultater, irrelevante emojis og en marginal økning i antall søk hos Bing

Henrik ☺️: – Spam i Google søkeresultater og vil av den grunn bli fjernet i nær fremtid.

 

Til sist, hvilken emoji er din favorittemoji og hvorfor?

Alexander ????:Med et blunkefjes ???? kan du flirte, spøke, uttrykke sarkasme, ta brodden av hard kritikk og bli anklagd for seksuell trakassering. Alt på én gang, helt genialt!

Henrik ????: – Highfive, fordi den uttrykker positivitet ????

Emoji på VG

VG om noen få år? NB: Bildet er redigert

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler