Betalt eller Organisk søk - er det spørsmålet? - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Betalt eller Organisk søk – er det spørsmålet?"

Tips en venn om "Betalt eller Organisk søk – er det spørsmålet?"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Lorem

Fakturering

Lorem ipsum

Kansellering

Lorem ipsum

RED Gruppen

Betalt eller Organisk søk – er det spørsmålet?

Et vanlig spørsmål når det gjelder søkemotormarkedsføring er om man bør benytte seg av betalte søk selv om man har gode organiske plasseringer. Vår erfaring med egne tester i ulike bransjer har, i de aller fleste tilfeller vist at dette har en positiv effekt, da det gir en positiv løft i det totale antallet klikk og inntekter.

google-annonsering-150x150

En god søkemotorstrategi handler ikke om å velge enten organisk eller betalt søk, men å finne den rette balansen for å maksimere den totale effekten.

Google publiserte nylig også en ny rapport (pdf) som ytterligere bevis på våre egne tester. Deres resultater viser en økning på 89 % ekstra trafikk ved hjelp av betalte søk.

Relatert til dette spørsmålet er også hvor vidt man bør by på sitt eget varemerke.  Vårt svar er som regel «ja«.

Noen fordeler med å by på sitt eget varemerke:

  • Blokkere ut konkurrenter
  • Bedre kontroll på budskapet
  • Velg spesifikke destinasjonssider for å øke konverteringen og brukeropplevelsen
  • Høy ROI

Varemerkesøk er et resultat av dine samlede markedsføringstiltak – både offline og online. For eksempel gir trykte annonser eller TV-reklame ofte direkte utslag i økt antall varemerkesøkninger. Å mislykkes her er som å vrikke foten før mål i et langdistanseløp. Vi hjelper deg gjerne med å styrke ankelen, og nå mållinjen.

lone-runner

 

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler