Authorship den nye vinen i Google
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Authorship – viktigere enn alle Panda og Penguin-oppdateringer i 2013?"
  • 3 delinger

Tips en venn om "Authorship – viktigere enn alle Panda og Penguin-oppdateringer i 2013?"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Authorship – viktigere enn alle Panda og Penguin-oppdateringer i 2013?

Du har sikkert sett at fjes dukker opp i Google ved siden av treffene.
author-rank

Author Snippet – 4 trinn for å sette opp

Forfattertreff, eller Author Snippets på nynorsk, er et effektivt virkemiddel for å ta oppmerksomhet i en resultatliste.

Metoden for å få dette til er ganske enkel:

  1. Opprett en Google-konto
  2. Logg deg inn på Google+ og fullfør profilen din
  3. Last opp et pent portrett av deg selv.
    …nei, firmalogo eller bilder der ansiktet ditt ikke kommer frem vil ikke fungere.
    Google kan automatisk kvalifiserere eller diskvalifisere bildet ditt for å kunne brukes i author snippets.
  4. Få inn en byline på de sidene du vil ha forfattertreff på.
    Bylinen må innholde navnet ditt og en link på navnet med parameteret rel=»author» og lenken må lede til Google +-siden din.
  5. Koble Google +-kontoen med nettsiden ved å angi dette i feltet Koblinger i fanen Info.
    Se hvordan jeg har gjort det på min info i Google+.koble-google-plus-konto

Rich Snippets Testing Tool

For å teste om du har gjort det riktig, bruk Googles Rich Snippets Testing Tool.
Verktøyet gir deg en forhåndsvisning av hvordan siden din vil fremstå i Google.
Google Rich snippets Testing Tool

AuthorRank – Glem PageRank, Panda og Penguin

Kort rekapitulasjon; PageRank er algoritmen som skilte Google fra klinten. Kort forklart er PageRank en skala på hvor mange som lenker til deg og hvem som lenker til deg er med på å heve eller senke sjansene dine for en høy rangering. Høy PageRank vil gjøre det lettere for deg å rangere på et vilkårlig emne, en lav PageRank vil gjøre det nærmest umulig å være synlig på søkeord som mange skriver om.

Panda og Penguin er justeringer / filtre som legges på Googles algoritme for å ta bort manipulering av resultater – redusere web spam. Panda fokuserer i all hovedsak på innhold, mens Penguin fokuserer i all hovedsak på lenker.

Med introduksjonen av AuthorRank ønsker Google å løfte autoritet fra lenker til forfattere.

Og dette vil bringe på banen en ny dimensjon:

Hvilken autoritet har du som forfatter?

Hvem og hvor mange:

og eksterne faktorer:

Det er sannsynelig at Twitter og Facebook -aktivitet også kan spille inn.

Journalister bør vite sin besøkelsestid på Google+ og tenke gjennom hvordan de fremstår. For first movers er dette en kjempemulighet bare ved å være tilstede og konfigurere sin synlighet.

Av

 

Portrett av Magnus Strømnes Bøe

Skrevet av Magnus Strømnes Bøe

Magnus har over ti års erfaring fra søkemotormarkedsføring og regnes som en av landets mest kunnskapsrike på området. Han er faglig ansvarlig for søkemotoroptimalisering og sørger for at våre kunder oppnår maksimale resultater fra organisk søk.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler