Hvorfor annonsere på LinkedIn?
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Hvorfor annonsere på LinkedIn?"
  • 83 delinger

Tips en venn om "Hvorfor annonsere på LinkedIn?"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Hvorfor annonsere på LinkedIn?

LinkedIn-annonsering tilbyr en unik mulighet for annonsører, fordi de kan nå ut til bedriftsmarkedet med en relevant annonse, i en riktig kontekst. LinkedIn er den største plattformen for profesjonelle nettverk og medlemstallet øker for hver dag. I 2015 var det over 380 millioner medlemmer i 200 land! Som et sosialt medium kan vi bygge et nettverk basert på deres millioner av brukere og engasjere disse med bedriftsrelatert innhold. Vi kan skille det personlige og profesjonelle nettverket ved at vi ”investerer tid” på LinkedIn i motsetning til at vi ”bruker tid” på andre plattformer.

Her er fordelene ved å annonsere på LinkedIn:

 

Unikt nettverk

LinkedIn sin misjon er ”connect the worlds professionals to make them more productive and succesful”. Plattformen er unik, fordi vi kan knytte kontakter med andre profesjonelle utenfor vårt eget nettverk. LinkedIn brukes for å vise din profesjonelle identitet, knytte viktige kontakter, søke etter muligheter, holde kontakten med nåværende bekjentskap eller andre hensikter knyttet til karriere og næringsliv.

 

Treff dine bedriftskunder eller samarbeidspartnere

Du kan treffe potensielle B2B-kunder til produktet eller tjenesten din, eller komme i kontakt med potensielle samarbeidspartnere. Det profesjonelle tankesettet medlemmene har når de bruker LinkedIn, gir oss muligheten til å påvirke de i en relevant bedriftsrelatert setting med annonseringen vår.

 

Finn publikumet

LinkedIn bruker medlemsprofilene til målretting, som gir en svært treffsikker annonsering. Dette gir oss muligheten til å annonsere mot de menneskene vi ønsker å nå ut til. Vi kan treffe publikummet vårt basert på:

 

Med en store rekkevidde kan vi spre budskapene våre til mange personer på kort tid. Plattformen kan derfor benyttes i en merkevarebyggingsstrategi for å øke kunnskapen til brukerne. Med målrettingsalternativene kan vi levere mer relevante annonser og få mer ut av pengene sammenlignet med andre medier.

 

Øk lojaliteten til kundene

Tall viser at en bedriftsside på LinkedIn, øker tiltro hos kundene. Ved å være synlig påvirker dette kundenes persepsjon av vår merkevare. Vi kan benytte profilen videre til kundebehandling og pleiing av bedriftsforhold, samt oppdatere potensielle kunder om bedriftsrelaterte nyheter.

 

Sosialt engasjement

LinkedIn er som andre sosiale medier en god plattform for å skape engasjement rundt merkevare og produkter. Brukerne har mulighet til å like, kommentere og dele innleggene våre, som sprer artiklene til nye nettverk utenfor våre egne. Bedriftsprofiler kan også få følgere, som gjør at du kan kommunisere med følgerne senere gjennom organiske poster.

 

Betal for det du ønsker å betale

Ved å sette dagsbudsjetter, eller et totalbudsjett for annonseringen, får du full kontroll over kostnadene. Du kan regulere disse når vi vil, som gjør annonsestyringen mer fleksibel og lett å utføre endringer underveis. Du kan også styre annonseperiodene ved å sette en start og sluttdato for annonsene, slik at du kan planlegge visning til rett tid.

Du trenger kun å betale for målet ditt med annonseringen. Du har muligheten til å betale for enten de som viser interesse for annonsen (kostnaden per klikk), eller øke merkevarebevissthet ved å betale per tusen visninger. Dette sikrer at budsjettet blir brukt på en fornuftig måte.

 

Mål suksessen

Med LinkedIn sitt dashbord kan du følge utviklingen av tallene i sanntid, som gir deg oppdateringer av resultater time for time. Det brukes data som visninger, klikk, delinger, likerklikk og kostnaden. LinkedIn viser også en egen oversikt over hvilket publikum vi har truffet med annonseringen, som gir svært nøyaktige data om treffsikkerheten. Dette åpner for optimalisering av kampanjer, hvor du kan forbedre resultatene samtidig som annonseringen pågår.

 

Trenger du råd eller veiledning angående LinkedIn, kontakt oss!

 

 

Portrett av Henrik Nygård

Skrevet av Henrik Nygård

Henrik har en bachelor i markedsføring fra BI og har en bakgrunn fra etablering av egne selskaper. Blant disse har han startet egne nettsteder, hvor han jobbet med SEO, SEM, og produksjon av innhold. I RED Performance jobber Henrik som betalte medier-spesialist.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler