Animert GIF i e-postmarkedsføring - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Animert GIF i e-postmarkedsføring"
  • 22 delinger

Tips en venn om "Animert GIF i e-postmarkedsføring"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Animert GIF i e-postmarkedsføring

Hvem sa at e-post må være statiske?

Hvordan kan du få nyhetsbrevet ditt til å skille seg ut? Ved å skille seg mer ut får du mer oppmerksomhet, som igjen øker sjansene for god butikk. Emnefelt, design, og innhold er de tre mest brukte dimensjonene som det jobbes med.

En taktikk for å gjøre nyhetsbrevet mer engasjerende er å bruke animert GIF.

En GIF (Graphics Interchange Format) er et bildeformat som gir muligheten til å lage animasjoner. GIF er ikke et nytt fenomen, og har vært der nærmest siden Internettets begynnelse.

Etter Apple sitt inntog med iPhone og iPad, har bruken av animasjonsplattformen Flash – som ikke støttes i disse enhetene, gått drastisk ned. Dette har gitt animerte GIF’er et nytt liv. Og siden få e-postklienter støtter avspilling av videofiler, er en GIF  måten å gjøre animasjoner på i e-post.

Hvorfor benytte animasjoner i e-post?

Ulemper med GIF

Selv om en animert GIF kan fungere godt, og gjøre en e-postkampanje mer spennende og livlig, er det noen ting du bør tenke på.

 

Gode eksempler på bruk av GIF i nyhetsbrev

animert gif i Dell-nyhetsbrev

Meget godt eksempel fra Dell, som via animasjon viser funksjonaliteten til produktet

 

 

animert gif i mailchimp-nyhetsbrev

Mailchimp viser frem funksjonalitet. Mye enklere enn å forklare med ord!

 

 

Skjermbilde 2015-06-11 kl. 14.29.12

animert gif i Zalando-nyhetsbrev

Gir mulighet til å vise frem produkter mer effektivt en stillbilde

 

animert gif i netflix-nyhetsbrev

Netflix promoterer tv-serien «House of Cards». Frank Underwoods blikk får folks oppmerksomhet i innboksen!

Take-aways om animert GIF i e-post

 

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler