AdWords script og automatisering av betalt søk
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "AdWords script og automatisering av betalt søk"
  • 3 delinger

Tips en venn om "AdWords script og automatisering av betalt søk"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

AdWords script og automatisering av betalt søk

I går holdt vi foredrag på SEM Konferansen om hvordan man kan effektivisere sine betalte søkekampanjer gjennom bruk av ulike teknologier.

En av de teknikkene som fikk mest respons var den nye funksjonen AdWords Script, som gjør det mulig å skrive helt egne og kraftige funksjoner. AdWords Script er basert på Javascript, som betyr at terskelen for å ta i bruk dette er svært lav, og at man med kun grunnleggende programmeringskunnskaper, kan komme i gang med å realisere kreativ bruk av automatisering.

Som en minicase presenterte vi en nedtellingstimer i AdWords-annonsen for den kommende lanseringen av Cubus sin Justin Bieber-kolleksjon.

Resultatet på Google:

justin-bieber-cubus

Fremgangsmåte

  1. Skriv et Javascript som beregner antall dager og timer til kolleksjonen lanseres
  2. Skjemalegg at script og output skal oppdateres hver time
  3. Lag en annonsemal med dynamiske parametre {param:} for å vise output fra beregningene

adwords-script-eksempel

Dette er bare et enkelt eksempel på bruk av AdWords Script. Ytterligere en stor fordel er muligheten å integrere dette med Google Docs, for å for eksempel lage avanserte rapporter og beregninger, eller hente inn ekstern data for bruk i budgiving og annonser.

Med litt fantasi og programmeringskunnskap kan man komme langt.

 

Portrett av Magnus Nilsson

Skrevet av Magnus Nilsson

Startet RED Performance en sommerdag i 2011 sammen med partnene i RED Gruppen. Har tidligere haft ulike lederroller i performancebyråer under 5 år i London. En mestere på svorsk, vilket ofte syns i bloggen.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler