Øk lønnsomheten i AdWords med RLSA - RED Performance
Vi rekrutterer! Se ledige stillinger
Du leser "Slik øker du lønnsomheten i AdWords med RLSA"
  • 9 delinger

Tips en venn om "Slik øker du lønnsomheten i AdWords med RLSA"

Del siden via sosiale medier

Meld deg på nyhetsbrev fra RED Performance

  • Vi sender ut e-poster ca 1 gang per uke
  • Siste nytt fra bransjen og RED
  • Produktoppdateringer, tips og nyheter
  • How-to-guides

Betingelser for kursdeltakere

Påmelding

Påmelding er bindende.

Fakturering

Faktura sender etter kursdeltakelse med 20 dagers betalingsfrist.

Kansellering

Grunnet kort tidsfrist, faktureres eventuelle kanselleringer med 100% av kursprisen.

RED Gruppen

Slik øker du lønnsomheten i AdWords med RLSA

AdWords RLSATidligere i år gjorde Google det enklere å lage remarketinglister. Nå kan du samle lister direkte i Analytics i stedet for å legge inn en egen kodesnutt på nettsiden. Derfor er det ingen unnskyldning for å ikke komme i gang! Vi gir deg 4 enkle tips til hvordan du kan bruke remarketinglister for søk (RLSA) til å øke lønnsomheten i din AdWords-annonsering.

Personer som allerede kjenner til nettsiden din, produktene dine og merket ditt har høyere sannsynlighet for å konvertere. Derfor er disse listene gull verdt. Her er våre beste tips på hvordan du kan bruke remarketinglister i søkeannonser (RLSA):

 

1. By på nye søkeord

Med høyere konverteringsrate vil det kunne være lønnsomt å by på søkeord som er ulønnsomme i den vanlige annonseringen. Dette vil typisk være brede generiske søkeord.

 

2. By høyere for eksisterende søkeord

Har du eksisterende søkeord med en dårlig posisjon eller visningsandel? Med begrenset budsjett har man sjeldent råd til topplassering og 100 % visningsandel på alle ord. Ofte vil dette heller ikke lønne seg. Test ut budjustering for remarketinglisten i en periode og se om det lønner seg med en bedre posisjon/visningsandel.

 

3. Skreddersy annonser og landingssider

Personene i remarketinglisten din kjenner til bedriften din fra før. Derfor vil det ofte være lurt å tilpasse budskapet i annonseteksten. Du kan tillate deg en mindre deskriptiv tekst og heller fokusere på gode tilbud og handlingsfremmende utsagn.

 

4. Ekskluder eksisterende/tidligere kunder

For noen bedrifter vil det ikke være relevant å treffe tidligere eller eksisterende kunder. Det kan eksempelvis være i tilfeller hvor noen har lastet ned og betalt for en programvare. Ved å ekskludere remarketinglisten fra kampanjen kan du unngå at annonsen din vises til denne gruppen.

 

Har du spørsmål vedrørende RLSA eller andre muligheter i AdWords? Kontakt oss her!

Portrett av Henriette Grøstad

Skrevet av Henriette Grøstad

Henriette har tidligere jobbet som markedsanalytiker i Egmont, og har en master i strategisk markedsføringsledelse. Hun jobber nå som betalte medier-spesialist med spesialisering innenfor annonsering i AdWords og på sosiale medier.

Flere artikler…

RED Gruppen logo
Cookies / Informasjonskapsler